نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. آبان 1394 - 23:04
شهروندان گچسارانی معتقدند: دولتمردانی که به مصالحه و سازش بافرهنگ آمریکایی دل خوش کرده اند،بدانندشیطان بزرگ کوتاه نمی آید وکوتاه آمدن با آمریکا راه را کوتاه نمی کندبلکه شیطان بزگ را آمریکایی تر می کند.

به گزارش آفتاب جنوب،مقام عظمای ولایت در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه بیانات مهمی درباره ممنوعیت ارتباط با آمریکا ایراد فرمودند، بحث ارتباط با آمریکا عمری به درازای تاریخ انقلاب اسلامی دارد در طول 37 سال عدم رابطه با آمریکا،علی رغم تقاضاهای این کشور جنایتکار؛نظام اسلامی همواره ایجاد رابطه را خالی از هر گونه منفعت می شمرد اما در این میان برخی از دولتمردان به دنبال از سرگیری روابط برآمدند که همواره با مخالفت مردم و رهبر معظم انقلاب مواجه شده اند.

 

رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که : «مذاکره با آمریکا ممنوع است به خاطر ضررهای بی‌شماری که دارد و منفعتی که اصلاً ندارد» و این درحالی است که  یکی از موضوعات مورد بحث در محافل سیاسی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون  مساله رابطه با آمریکا است؛اقلیتی همواره در سر سودای رابطه با آمریکا را می پرورانند و آمریکا را مظهر آمال و آرزوهای خود می دانند و اکثریت معتقدند تا زمانی که آمریکا دست از خوی استکباری و شیطنت بر ندارد، نمی توان با او رابطه برقرار کرد

 

امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کردند و تا لحظات پایانی عمرشان نیز از آمریکا به عنوان گرگ نام می بردند وامروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای پیر بیدارگر زمان روحیه استکبارستیزی از مرزهای ایران، فراتر رفته و همه ملت های عدالت خواه، حق طلب و آزاده را فرا گرفته است.

 

حضرت امام خمینی(ره) با شناخت دقیق از ماهیت آمریکا، دولت استکباری ایالات متحده را نه‌تنها دشمن ملت ایران و آزادیخواهان جهان، بلکه دشمن بشریت معرفی کردند و از تمامی ملت‌های مظلوم خواستند تا پرچم مبارزه با آمریکا را به اهتزاز درآورند و ملت بزگ ایران در 37سال گذشته با مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا، موفق شده در مسیر پیشرفت و بسترسازی برای بنای تمدن نوین اسلامی حرکت کند.

 

به همین بهانه و در آستانه فرا رسیدن روز ملی  مبارزه با استکبار جهانی به میان شهروندان خوب گچسارانی آمدیم تا نظراتشان را در این باره جویا شویم.

 

اسماعیل جعفری یکی از فروشندگان مواد غذایی در مرکز شهر گچساران است وی در این خصوص معتقد است: امروز بعضی جریان‌های سیاسی و دولتمردان ما  سعادت جامعه را در تعامل و ارتباط با آمریکا می‌دانندو  مدافع مذاکره با آمریکا شده ومدام بر طبل این رابطه می‌کوبند.

 

اسماعیل جعفرپور

 

وی افزود: به نظر می رسدبرخی از سیاسیون فراموش کرده اند ماهیت و جوهره انقلاب اسلامی استکبارستیزی است،درحقیقت رابطه با آمریکا یعنی عقب‌نشینی نظام اسلامی ازراهبرد استکبارستیزی، وبه جرات می توان گفت که جمهوری اسلامی ایران بدون استکبارستیزی هیچ معنا و مفهومی نخواهد داشت.

 

جعفری تصریح کرد:باید واقع بین بود که با  مذاکره با آمریکا مشکلات جامعه حل نخواهد شد،اسکتبار جهانی با اجرای تحریم های ناجوانمردانه علیه ملت ایران اقتصاد ما را نشانه گرفته است تا این تفکر را در میا آحاد مردم بوجود بیاورد که اگر می‌خواهید زندگی کنید باید از نظام اسلامی و رهبری دست برداریدکه این خود یکی از  توطئه های  نابکارانه شیطان بزرگ است که بایددر این زمینه هوشیار و گوش به فرمان ولایت باشیم.

 

در تکاپوی گزارش به یکی از فروشندگان و خدمات موبایل در مرکز شهر رفتیم؛احسان برومند ضمن انتقاد از تلاش برخی مسئولان برای عادی سازی روابط با شیطان بزرگ، گفت: برخی به گمان واهی که با ایجاد توافق هسته‌ای زمینه برقراری و احیای روابط با آمریکا فراهم‌شده است مدام موضوع  تعامل با آمریکا را در بلندگوهای تبلیغاتی خود رها ساخته اند و این در حالی که رهبری بارها نسبت به پروژه نفوذ آمریکایی در کشورمان هشدار داده‌اند. 

 

احسان برومند

 

این جوان گچسارانی با بیان اینکه عادی سازی رابطه با آمریکا برخلاف سیره و روش امام (ره) و مقام معظم رهبری است،افزود: ملت ایران باید با اتخاد و با همدلی و همزبانی در مقابل نفوذ همه جانبه دشمن ایستادگی و مقابله کنند ودلیل آشکارمان برای عدم رابطه با آمریکا این است که تابع ولایت هستیم و هر چه ایشان امر بفرمایند باید اطاعت شود.

 

برومند با اشاره به در پیش بودن روز 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ،گفت: سیزده آبان، روزی است که جوانان ولایتمدار و غیور این مرز و بوم به جهانیان فهماندند که با توکل به قدرت لایزال الهی می توان در برابر هر مستکبری ایستادگی نمود و امروز شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" ما نمادی از اقتدار وصلابت برای نمایش خشم و انزجار یک ملت بیدار و ولایتمدار در برابر استکبار جهانی است.

 

عارف شرافتی یکی دیگر از شهروندان گچسارانی است که به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت مذاکره با آمریکا اینچنین تصریح کرد: کسانی که این روزها درخصوص مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا ذوق زده شده و این‌گونه می‌پندارند که از این طریق می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کردباید این نکته را آویزه گوش خود قراردهند که هرگز آمریکایی‌ها از توطئه‌های خود علیه ملت ایران دست بر نخواهند داشت.

 

عارف شرافتی

 

وی با تاکید براینکه شیطان بزرگ با استقلال، پیشرفت و عزت ملت ایران مشکل دارد،افزود: آمریکایی‌ها همواره نشان دادند که قابل اعتماد نیستند و بویی از صداقت نبرده اند و این درحالی است که امروزدشمنی شیطان بزرگ و رژیم منحوس صهیونیستی با مشاهده پیشرفت‌ها و روند قدرت‌یابی نظام اسلامی و موج بیداری اسلامی در منطقه بیش از هر زمان دیگر خودنمایی می کند.

 

شرافتی درادامه با بیان اینکه شعار "مرگ بر آمریكا "سند هویت  و افتخار انقلاب اسلامی است، افزود:در حقیقت راه حفظ استقلال ،پیشرفت، عزت ملی و تداوم حرکت در مسیر ارزش های والای انقلاب اسلامی با همدلی و اتحاد ملت سربلندایران اسلامی در سایه ایمان به "شعار مرگ برآمریکا" محقق خواهد شد.   

 

سعید اکبری از دانشجویانی است که در رشته کارشناسی حقوق مشغول به تحصیل است، وی می گوید:برخی با سست کردن خصلت انقلابی مردم ایران بر ایجاد ارتباط با شیطان بزرگ پافشاری می‌کنند وتلاش دارند انقلاب اسلامی  را در دامن استکبار بیندازند به هر جهت موضوع رابطه با آمریکا برای برخی از جریانات سیاسی به‌عنوان یک هدف بلندمدت طراحی‌شده است و بسیاری از عناصر این جریانات موضوع توافق هسته‌ای را نقشه‌ای برای رسیدن به آمریکا قلمداد می‌کنند.

 

سعید اکبری

 

وی افزود: روش کاخ سفید در مدت عمر 37ساله انقلاب اسلامی نشان داده است كه هرچه زمان بيشتر می‌گذرد دشمنی شیطان بزرگ بيشتر شده است که نه تنها تحريم ها كاهش نيافته بلكه تهدیدها نيز افزايش يافته است و بدین معناست که تحریم‌های اقتصادی غرب با محوریت آمریکا هدفی جز به‌ستوه آوردن ملت ایران و بازداشتن آن از ادامه حرکت در مسیر آرمان های انقلاب ،امام راحل و مقام معظم رهبری دنبال نمی‌کند.

 

وی با انتقاد از اینکه امروز عده ای در گوشه و کنار کشور پیدا شده اند و در مقابل شعار "مرگ بر آمریکا" موضع گیری می کنند، گفت:شعار استکبار ستیزانه "مرگ بر آمریکا" را کسی به ملت بزرگ ایران یاد نداده بلکه شعاری است که از عمق جان ملت ایران بلند شده است  و استکبار بداند این شعار حماسی و ملی را یکبار دیگر در 13آبان و روز ملی استکبار ستیزی در کشور طنین انداز خواهیم کرد.

 

حسن محسنی از جوانانی است  که علاقه مند به مطالب سیاسی روز است و روزنامه ها و جراید را مرتب دنبال می کند وی با انتقاد از کسانی که بدنبال عادی جلوه دادن نفوذ دشمن در کشور هستند،گفت: متاسفانه برخی از سیاسیون و دولتمردان در تلاش هستند تا تعبیری انحرافی از معارف اسلامی و زندگی اهل بیت علیهم السلام به جامعه ارائه دهند.

حسن محسنی

 

وی تصریح کرد:امروز استکبار جهانی بدنبال نفوذ امنیتی،سیاسی،اقتصادی وفرهنگی در جامعه ایرانی اسلامی است و دولتمردان باید بدانند سازش با استکبار یعنی نابودی و دفن انقلاب اسلامی تا آخر دنیا و اینکه چگونه می‌توانیم به دشمنی که سال هاست در پی خشکاندن ریشه ملت ایران است و برای سرنگونی نظام اسلامی بودجه رسمی به تصویب می‌رساند،اعتماد کرد و رابطه برقرار نمود.

 

محسنی در خصوص روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و شعار "مرگ بر آمریکا" افزود: مرگ بر آمریكا یک شعار نیست بلکه یک عقیده پاک در راستای ولایتمداری است وحماسه 13 آبان ثابت کرد که همه قدرت های به اصطلاح بزرگ شیطانی و طاغوتی پوچ و پوشالی هستند و این روز بزرگ فرصتی برای بازخوانی توطئه های آمریکای جنایتکار علیه ملت ایران است.

 

حمید بخشایی عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان نیز در خصوص موضوع ارتباط با آمریکا،گفت:ما باید برای ایرانی بودن ومذهبی بودن خودمان جایگاه خاصی قائل شویم و از احساسی و ناسيوناليستی برخورد کردن در روابط بین الملل پرهیز کرد.

 

حمید بخشایی عضو شورای شهردوگنبدان

 

وی افزود: جغرافياوتاريخ ما ایرانیان نشان داده که ما به جهان علاقه منديم از آن طرف اسلام دین و ایدئولوژی دفاع است نه حمله .

 

بخشایی بیان کرد:سیاست آمریکا سیاست همه جانبه ، تسلط وهژمونی بر تمامی ساختارهای فرهنگی اقتصادی وسیاسی است و هر کشوری که بخواهد با آمریکا ارتباط برقرار کند باید در تمامی این جوانب رابطه داشته باشد که به طور قطع غلظت فرهنگی و دینی ما، به ما اجازه این ارتباط را نمی دهد چون آمریکا تسلط همه جانبه می خواهد پس با چنین شرایطی بعید به نظر می رسد بتوان با آن کشور تعامل و رابطه داشت.

 

 وی تصریح کرد:ما اول باید رشد فرهنگی داخلی درسايه اقتصاد قوی را تامین کنیم که متاسفانه تا به امروز این اتفاق در کشور نیافتاده است  ودرثانی آمریکا شناسی مابه روش جدیدی نیازمند است که در کنار برخورد شعار گونه نیز در تمامی مولفه های توسعه بایدخود کفا شویم.

 

بخشایی گفت:ازعوامل مبارزه با آمریکا قدرت نظامی و توان اقتصادی است و کشور ما در روابط بین الملل باید بر پایه احترام متقابل قانون و حفظ حاکمیت ملی برخورد کند.

 

در ادامه گفت وگو به سراغ گودرز محمدی تحلیل گر مسائل سیاسی رفتیم تا نظرش را درباره ارتباط با آمریکا جویا شویم وی با اشاره به اینکه خصوصیت اصلی فرهنگ آمریکایی چیست و چرا بایدبا آن ستیز کرد،گفت:تحمیلی بودن این فرهنگ را بانیان آن به عنوان یک حق برجهان تلقی می کنند یعنیتحمیل خواست های گروهی از افراد برکل بشریت.

 

گودرزمحمدی

 

وی افزود:با این دیدگاه به همان اندازه که تونی بلر،ژاک شیراک،آمانو،نتانیاهو،خانم تاچروبسیاری دیگرآمریکایی هستند که کارتر، کلینتون ،کسینجر، ریگان ،بوش و اوباما نیز هستند ومکتب آمریکا ستیزی وفرهنگ آمریکاگرایی هم اکنون مقابل یکدیگرند.

 

این تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد:دراین مقابله اگرفرهنگ آمریکاگرایی پیروزشود شاهدنابودی دنیا،زوال انسانیت،نابودی تاریخ مشترک انسانهاوحذف خدا از زندگی انسانهاخواهیم بود،آمریکاستیزی وبیگانه ستیزی دو مفهوم جدا از یکدیگرند که اولی یک مکتب جهانی و دومی نوعی احساس ملی گرایانه است.

 

محمدی تاکید کرد:آنان که به مصالحه و سازش بافرهنگ آمریکایی دل خوش کرده اند بدانندشیطان بزرگ کوتاه نمی آید وکوتاه آمدن با آمریکا راه را کوتاه نمی کندبلکه شیطان بزرگ  را آمریکایی تر می کند.

 

وی با بیان اینکه آمریکاستیزی نه برخوردی متعصبانه بایک ملت مستقل و نه نوعی تعصب ملی گرایانه افراطی است ، تاکید کرد:باید روحیه اسلامی و جهادی را درون خود تقویت وفرهنگ بسیجیان را به رخ شیطان بزرگ کشیدچرا که "مرگ برآمریکا"محوری ترین شعار دینی وعبادی ما درهمه صحنه های اجتماعی و سیاسی است.

 

به گزارش آفتاب جنوب، تجارب تاریخی به ما می‌آموزد که نباید نسبت به آمریکا خوش‌بین بود و به او اعتماد کرد و باید در قبال حیله‌ها و توطئه‌های آشکار و پنهان شیطان بزرگ هوشیار بود وبراساس نقشه ترسیم شده راه انقلاب توسط حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری باید بر روی پای خود ایستاد و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و با خلق حماسه اقتصادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تحریم‌های دشمنان کینه‌توز را خنثی و بی‌اثر ساخت. البته دنبال کردن دیپلماسی هوشمندانه و گرفتن بهانه‌ها از دشمنان، امری پسندیده  و مورد تأکید نظام، رهبری و مردم انقلابی بوده،اما امید بستن به دشمنانی که سال‌هاست با ملت ایران دشمنی می‌کنند، امری ناپسند است.

 

آنگاه كه انقلاب اسلامی اتفاق افتاد رژیم پهلوی كه یكی از عمال استكبار بود سقوط كرد و در 13 آبان انقلاب دوم به وقوع پیوست و دست اجانب ازجمهوری اسلامی كوتاه شدو "مرگ بر آمریكا" نه تنها رنگ نباخت بلكه در بسترهای مختلف انقلاب رساتر فریاد زده شد؛ و امروز كه عده‌ای با مصادره‌ حضرت امام(ره) سعی دارند شعار" مرگ بر آمریكا" را از آن‌ها بگیرند ؛آن‌ها با باوری انقلابی‌تر از سال 57  مرگ بر آمریكا را فریاد می‌زنندو این فریاد‌ها از آن جهت است كه ملت ایران می‌داند تشیع تا قیام قیامت زنده است و برای فراگیر ساختن نور ولایت در عالم از بذل جانشان ابایی ندارد.

همان طوركه حضرت امام(ره) فرمودند:ما تا آخر ایستاده‌ایم و با آمریكا روابط ایجاد نخواهیم كرد مگر این‌كه آدم شود و دست از ظلم كردن بردارد و درجایی دیگر وزمانی که آمریکا ایران را تحریم کرد، حضرت امام(ره) فرمودند: این رابطه، رابطه گرگ و میش است و ما این رابطه را نمی خواهیم.

گزارش/یاسرمرادی

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها