نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. شهريور 1394 - 0:02
با حضور خادمین حرم امام رضاعلیه السلام:
گچساران معطر به شمیم عطر رضوی شد+تصاویر
حضور خدام به همراه پرچم متبرک بارگاه ثامن الحجج ،امام رضا علیه السلام عطر و شمیم رضوی را در گچساران پراکنده کرد.

به گزارش آفتاب جنوب،عصر امروز همزمان با دهه کرامت خدام حرم مطهر امام رضا علیه السلام ،حامل پرچم متبرک آستان قدس رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید مهمان مردم ولایتمدار گچساران شدند.

 

استقبال

بام نفت ایران

امامزاده جعفر علیه السلام

 

مردم و مسئولان محلی از ساعاتی قبل از رسیدن کاروان خدام رضوی، درحرم امامزاده جعفرعلیه السلام این شهرستان به انتظار آمدنشان لحظه شماری می‌کردند وبا رسیدن خدام حرم رضوی در آیینی معنوی با استقبالی پرشور عشق و ارادت خود را به ساحت اولیای الهی به ویژه ثامن الحجج ،علی‌بن موسی‌الرضا(ع) را به نمایش گذاشتند.

 

گچساران

استقبال بی نظیر مردم گچساران از خدام رضوی

گچساران

 

خدام بارگاه امام رئوف با حضور بر سر قبور مطهر شهدای این منطقه، ضمن غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر این شهیدان والا مقام، با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهداء ادای احترام کردند.

 

قبور شهدا

 

مردم این شهرستان با اشک ، زمزمه دعا و مناجات به استقبال کاروان خدام رضوی رفته و با دلتنگی فراوان برای صحن و سرای امام رضا(ع) با پرچم درد دل و از راه دور دل‌های خود را روانه مشهدالرضا(ع) کردند.

 

استقبال

امامزاده جعفر

امامزاده جعفر علیه السلام

امامزاده

 

کاروان خدام حرم رضوی با حضور در بيمارستان شهید رجایی گچساران از بيماران بستری عيادت و بيماران هم با بوسه بر پرچم حرم رضوی طلب شفاعت از امام رضاعلیه السلام کردند.

 

استقبال

خادمین

بیماران

 

در این مراسم که با توزیع نمک و نبات تبرک شده و پوسترهای حرم مطهر ثامن الحجج (ع)همراه بود کاروان خدام حرم رضوی شمیم عطر شفا بخش را در این بیمارستان پراکنده کردند.

 

بیمارستان

عیادت

یمارستان شهید رجایی گچساران

 

خدام حرم و بارگاه منور رضوی در مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی معلولان بالای 14 سال این شهرستان حضور یافتند و با قرائت زیارت خاصه امام رضا (ع)، دل معلولان این مرکز را راهی مشهدالرضا(ع) کردند.

 

معلول

معلول ذهنی

 

حضور در آیین جشن بزرگ میلاد امام رضا علیه السلام در بوستان شهدای گمنام این شهرستان از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید با هدف احیای زیارت از راه دور و تبیین سبک زندگی دینی مبتنی بر معارف اهل بیت علیهم السلام بود.

 

خدام رضوی

 

با ورود خدام حامل پرچم بارگاه رضوی به بوستان شهدای گمنام گچساران در حالی که خطبه‌خوانی کرده ،با نوای ملکوتی صلوات خاصه امام رضاعلیه السلام عطر رضوی در فضای این شهر پیچید.

 

جشن

 

  این مراسم با مداحی و تبرک جستن مردم به پرچم مقدس گنبد مطهر امام رضا(علیه السلام) و ذکر کرامت‌هایی از ولایت رضوی توسط خدام، ادامه یافت.

 

خدام رضوی

گچساران

 

در پایان این مراسم عهدنامه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در 18 فراز قرائت شد.

 

در فرازهای این عهدنامه آمده است: عهد می‌بندم در دل خود فرشی برای ورود شیطان نگشایم، زبانم جز به راستی سخن نگوید،به معنای واقعی امین باشم.

 

در بخش‌های دیگری از عهدنامه امام رضا(ع) تاکید شده است: عهد می‌بندم سخن گفتنم معقول و سکوتم معنادار باشد، جدال و بحث بی‌فایده را کنار بگذارم،رابطه دوستانه و صمیمانه با برادران دینی داشته باشم و به زیارت برادر مومن بروم.

 

در این عهدنامه دوری از تنش و خشونت،حفظ آبروی مومن،و قدردانی و شکرگزاری نعمت‌ها و رافت پروردگار  و نیز داشتن قلبی عاری از کینه مورد تاکید واقع شده است.

 

هم‌چنین عهد بسته شد که آن‌چنان زندگی کنم که گرفتار خسران نشدم،با رفتار خودم را در معرض سینه‌های رحمت الهی قرار دهم، هیچ گاه و در هیچ مرتبه‌ای به خدای متعال شرک نورزم و آزارم به دوستان اهل بیت نرسد.

 

توبه واقعی نسبت به اندیشه‌های گذشته، قدردانی نعمت‌های ولایت اهل بیت (ع) و استواری بر ایمان و صبور بودن از دیگر فرازهای عهدنامه مذکور بود.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

احسنت
خیلی جالب بود.احسنت
خداخیرتون بده

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها