نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. تير 1394 - 10:07
روزه داران گچسارانی در شب دعا و توسل، بی‌اعتنا به تمام دل مشغولی‌های روزمره و تعلقات دنیوی، برای عاقبت به خیری و رستگاری، دستان نیاز خود را به سوی آسمان بلند کردند و با چشمانی اشکبار و قلبی محزون از پروردگار عالم طلب عفو و بخشش کردند.

به گزارش آفتاب جنوب،مراسم احیاء دومین شب قدر، شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در اماکن مذهبی و مساجد گچساران با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد و شب زنده داران در بین اشک و ناله و با سوز درون، با قرآن بر سر نهادن، کلام وحی را واسطه قرار داده و از خدای خویش طلب رحمت و مغفرت کردند.

 

شب قدر

شب قدر

 

روزه داران گچسارانی در شب دعا و توسل، بی‌اعتنا به تمام دل مشغولی‌های روزمره و تعلقات دنیوی، برای عاقبت به خیری و رستگاری، دستان نیاز خود را به سوی آسمان بلند کردند و با چشمانی اشکبار و قلبی محزون از پروردگار عالم طلب عفو و بخشش کردند.

 

قرآن

 

مردم گچساران با حضور در اماکن متبرکه با خواندن قرآن ، دعای جوشن کبیر ، نماز، دعاهای مستحبی و همچنین قرآن به سر گذاشتن فریاد الهی العفو والغوث سرداند وبا خدای خود تا سحرگاه راز و نیازکرده واز درگاه ایزد منان طلب مغفرت کردند.

 

دعا

 

فرهاد شب قدر را فرصتی برای استغفار به درگاه احدیت و بازگشتن به سوی حضرت حق برشمرد و گفت:باید بدانیم که شب‌های قدر بهترین فرصت برای بهره‌مندی از رحمت الهی، پاکی روح، دعا و نیاش و لحظه‌های شیرین و دلنشین نزدیکی و خلوت با خالق یکتا است.

 

فرهاد عربی

این جوان گچسارانی افزود:شب قدر فرصتی است که از گناهان خود توبه کنیم و با حالتی اشک‌آلود و شرمسار حاجاتی را که داریم از ایزد منان طلب کنیم.

 

ناصر و امید از جمله روزه دارانی بودند که شفاعت بیماران را از باری تعالی طلب کردند و افزودند: همه مومنین بخصوص قشر جوان باید قدر دقیقه‌ها و ثانیه‌های طلایی شب‌های قدر را که فرصتی برای بازگشت به سوی پروردگار، توبه کردن از گناهان و درخواست عفو و بخشش از خداوند است را بدانیم و لحظه‌ای از فضیلت های این شب با ارزش غافل نمانیم.

 

قرآن

 

یکی دیگر از روزه‌داران این گونه گفت: شب های قدر لحظه هایی مملو از معنویت، وارستگی و خضوع در برابر یگانه معبود هستی است و در این شب پر عظمت از خدا می‌خواهم که مریض‌ها به خصوص کسانی که توانایی شرکت در این مراسم را ندارند‌، شفا بگیرند.

 

جوانان گچساران

 

محسن شب قدر را شب آسمانی شدن و شب توبه و استغفاردانست و افزود: شب قدر وعده با خدای بی همتا، شب زاری و سبک شدن روح از بار گناهان و رهایی از دوزخ است  و امشب آمده ام تا با چشمانی اشکبار و دستانی تهی و کوله باری از گناه که بر دوشم سنگینی می کند، شاهد بخشش گناهانم باشم.

 

دردل گچساران

 

عباس هم درادامه ظهور و فرج مولا و صاحبمان ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و همچنین سلامتی و طول عمر پر خیر و برکت مقام عظمای ولایت و  سلامتی خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز نابودی کفر و پیروزی جهان اسلام و سلامتی تمامی شیعیان در شب قدر را از خداوند مسئلت نمود.

 

شب قدر

 

در لیالی قدر بندگان صالح پروردگار از عمق جان به راز و نیاز با خالق خویش می پردازند تا به آرامش و سعادت حقیقی دست یابندشب‌های قدر فرصتی است برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست  واین شب پر فضلیت فرصتی برای پاک کردن ظاهر و باطن از هر آلودگی است.

 

حضرت محمد(ص) درباره ی شب های قدر فرموده اند: «هرکس شب قدر را با ایمان و محاسبه بیدار ماند تمام گناهان گذشته و آینده اش بخشیده می شود».

امام محمد باقر علیه السلام درباره فضیلت های شب قدر نیز فرموده اند:«خداوند متعال نخستین دورانی که دنیا را آفرید، شب قدر را هم آفرید. نیز در آن شب، نخستین پیامبر و نخستین جانشین پیامبر را آفرید و مقدر کرد که در هر سال، شبی باشد که در آن شب، تفسیر کارها را تا سال آینده فرود آورد».

شب قدر

دعای جوشن

 

صداى جمعیت ‏یك بار دیگر اوج مى‌گیرد هیچ كس حال خود را نمى ‏داند،هیچ كس به فكر وضع ظاهرى خود نیست و گویا در این جمعیت هر كس در خلوت خود ناله مى‏ كند؛ گویى هر كس از بدى اعمال خود ضجه مى‏ زند؛سلامتی و ظهور امام عصر(عج)، دعای همه مردم بود که با تمام وجود از پروردگارحکیم ظهور و سلامتی ایشان را طلب می‌کردند.

این شب های با ارزش لحظه های با شکوهی است که نجوای استغفرالله ربی و اتوب الیه در این محفل نورانی طنین انداز می شود و من نیز حال عجیبی دارم  وحس مى‏ كنم سبك شده‏ ام، حس مى‏ كنم پاك شده‏ ام، حالا من هم مى ‏توانم با اشتیاقی وافر خدایم را صدا بزنم.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها