نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. خرداد 1394 - 18:17
گفت وگوی خواندنی با جانباز55درصد گچسارانی:
جانبازی که سردار فضلی به عیادتش آمد
در جبهه فیاضیه آبادان بر اثر ترکش خمپاره مجروح شدم، مرا به اورژانس محور عملیاتی منتقل کردند هنگامی که لباس های من را پاره کردند و زخم های من را تمیز و پانسمان می کردند سر خود را بلند کردم که محل زخم های شکمم را ببینم که در این موقع سردار علی فضلی سر من را پایین آورد و مانع نگاه کردن به زخم هایم شد.

به گزارش آفتاب جنوب،بی‌تردید اعتلای امروز ایران اسلامی و حرکت به سوی قله‌های افتخار مرهون ایثارگری‌های جانبازان سرافراز است، از همین‌رو میلاد حضرت ابوالفضل (ع) فرصت مغتنمی است تا با حضور در محفل گرم جانبازان عاشق و رهرو امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، قدردان بخشی از عظمت ایثارگران انقلاب اسلامی باشیم.

 

 به همین بهانه و به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز گفت وگویی خواندنی با یکی از جانبازان شهرستان گچساران ترتیب دادیم که ماحصل آنرا در زیر می خوانید.

 

امیدوار هدایتی

 

امیدوار هدایتی پور متولد 1340 در شهرستان گچساران است که در عملیات های فتح المبین ،والفجر 8فاو،کربلای 2و عملیات برون مرزی کردستان حضور داشته است وی در منطقه عملیاتی آبادان در سال 1361بر اثر ترکش خمپاره به ناحیه شکم دچار آسیب دیدگی شدید و از نواحی کمر ،پا و چشم در چهار مرحله مورد اصابت ترکش خمپاره و گلوله قر ار گرفت.

 

وی درباره اولین حضور خود در جبهه های حق علیه باطل گفت:در فروردین ماه سال 1359 و در سن 19 سالگی و قبل از شروع جنگ تحمیلی در درگیری های مرزی با عراق در مناطق مرزی استان کرمانشاه(قصر شیرین، سرپل ذهاب،سومار و خسروی) حضور داشتم،بعد از شروع جنگ تحمیلی نیز از دی ماه 1359 به منطقه عملیاتی آبادان اعزام شدم که در روز 22 بهمن همان سال در محور فیاضیه آبادان بر اثر ترکش خمپاره از ناحیه پا، شکم و دست مجروح شدم.

 

جانباز55درصد گچسارانی

 

هدایتی پور افزود:در سال 1359 بر اثر ترکش خمپاره از ناحیه دست ، پا، کمر ، شکم و موج انفجار به سر مجروح و در فروردین ماه 1361 در عملیات فتح المبین در منطقه عمومی شوش و اندیمشک از از ناحیه دست و پا و کمر مجداً مجروح شدم، در عملیات والفجر 8 در منطقه اروند کنار و هم چنین در سال 1366 در منطقه سلیمانیه عراق بر اثر استشمام مواد شیمیایی مصدوم شدم هم اکنون دارای 55% جانبازی هستم.

 

جنگ تحمیلی

 

این جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد:جنگ تحمیلی، حمله نظامی تمامی استکبار ، ابر قدرت های شرق و غرب و کشورهای مرتجع عرب حاشیه خلیج فارس بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود. ارتش بعث عراق با تجهیزات اهدائی تمام قدرت های جهانی و حتی نیروی انسانی بسیاری از کشورها و به منظور سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران به مرزهای کشور ما حمله کرد که با رشادت و جوانمردی جوانان غیور ایران اسلامی و مقاومت بی نظیر مردم جنگ به طول 8 سال به طول انجامیدو در این مدت 8 سال ملت ایران سرسختانه در مقابل تمام دنیا مقاومت کرد تا این که ارتش مزدور بعث عراق پس از 8 سال مقاومت ملت ایران ناچار به عقب نشینی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران شد.

 

کردستان

 

وی در ادامه خط مقدم را اینگونه تعریف کرد:خط مقدم جایی بود که هر که در آن منطقه حضور داشت بدون واسطه و رو در رو دشمن خود را می دیدو فقط با توکل و با یاد خدا و اعتقاد به توحید ، معاد و امامت رزمنده در آن نقطه می ماند و می جنگید، منظور  امامت این جا همان ولایت فقیه است که رزمندگان دوران دفاع مقدس با فرمانبرداری از رهبری جامعه، ولایت مطلقه فقیه دفاع از دین و میهن را برخود واجب می دانست و هیچ گونه زور و اجباری در رفتن و حضور رزمندگان در خط مقدم جبهه وجود نداشت بلکه همه با عشق و علاقه داوطلبانه و به عشق پیوستن به لقاء الله و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی در خط مقدم جبهه می جنگیدند.

 

جنگ

 

جانباز 55 درصد گچسارانی با اشاره به معنویت دوران دفاع مقدس اظهار کرد:درباره معنویت در زمان دوران دفاع مقدس مسائل مادی بین عامه مردم خصوصاً قشر رزمنده جایگاه خاصی نداشت در آن زمان دعا، نیایش و  توسل به معصومین و ذات اقدس الهی بسار پر رنگ بود. زرق و برق امروزی دنیوی خیلی کم بود، مردم برای مسائل عاطفی اهمیت بسزایی قائل بودند، غیرت ، همت ، عفاف همدلی مهربانی ، عاطفه نوع دوستی و احترام کوچک تر ها به بزرگ تر ها بسیار بهتر و بیشتر بودکه البته یکی از دلایل عمده آن هم نبود وسایل الکترونیکی مخرب امروزی بود که هم اکنون بخش عمده ای از آن به وسیله دشمنان اسلام از آن به عنوان شبیخون فرهنگی علیه ملت ما استفاده می شود.

 

جانبازان گچساران

وی افزود:در عملیات های فتح المبین، والفجر 8و برون مرزی در منطقه کردستان عراق شرکت داشتم ودر تمام لحظات دوران دفاع مقدس آرزوی پیروزی را داشتم که البته اگر شهادت در راه خداوند نصیب می شداز توفیقات وصف ناشدنی بود.

 

هدایتی پور تصویری فراموش نشدنی از جبهه های جنگ را اینگونه بازگو کرد:جبهه جنگ همه مظهر خلوص،پاکی و تقرب خالصانه به محضر اقدس اهدیت بود. در عملیات والفجر 8 وقتی دنبال یکی از رزمندگان می شگتیم که با آن خداحافظی کنم بعد از مدت زیادی که در نخلستان دنبال ایشان بودم وی را در کنار نخلی یافتم که به نظر می آمد در آن لحظات غیر از خدا هیچ کس را نمی بیند، پیش او رفتم او با عصبانیت به من گفت:" چرا می خواهی مانع رفتن من به عملیات شوی" که من گفتم چنین قصدی ندارم فقط می خواهم آخرین لحظات شما را بینم ، که البته ایشان در همان عملیات روز 22/12/1364 به درجه رفیع شهادت نائل آمد، روحش شاد.

 

دفاع مقدس

 

این جانباز دوران جنگ تحمیلی با اشاره به تفاوت جنگ نرم با جنگ دوران دفاع مقدس گفت:در زمان جنگ ، دوران دفاع مقدس دشمن را روبروی خود می دیدی و با آن می جنگیدی، دشمن آشکار ، جا و مکان و تجهیزات جنگی او معلوم بود. اما درجنگ نرم و به وسیله نرم افزار چنین نیست. دشمن به وسیله ماهواره اطلاعات و اخبار متنوعی را به مخاطب می دهد، مخاطب را جذب خود می کندو در کنار آن هم مسائل و مواد ضد فرهنگی، ضد اخلاقی و حتی ضد انسانیت را به نمایش می دهدو یابه مخاطب خود می گوید، مطالب ارائه شده به وسیله ماهواره ، اینترنت، وایبر ، واتساب و ... باز آن چنان متنوع است که به راحتی در مخاطبین خود و مخصوصاً در جوانان تاثیر می گزارد.

 

هدایتی پور درادامه به بیان خاطره ای از دفاع مقدس پرداخت و افزود:روز 22 بهمن 1359 در جبهه فیاضیه آبادان بر اثر ترکش خمپاره مجروح شدم، مرا به اورژانس محور عملیاتی منتقل کردند هنگامی که لباس های من را پاره کردند و زخم های من را تمیز و پانسمان می کردند سر خود را بلند کردم که محل زخم های شکمم را ببینم که در این موقع سردار علی فضلی که آن وقت فرمانده آن محور بود سر من را پایین آورد و مانع نگاه کردن به زخم هایم شد. به ایشان گفتم:" ترسی از زخم ندارم "و آقای فضلی هم چیزی به من نگفت تا دو روز بعد به بیمارستان طالقانی آبادان به عیادتم آمد ، آن روز به بنده گفت:" می دانی چرا آن روز اجازه ندادم زخم شکمت را ببینی ؟" گفتم: نه؟ چون روده های شما از شکمت بیرون آمده بود و می خواستم روده ها را نبینی ، شاید بترسی و حالت از آنی که بود بدتر شود.

 

جانبازان گچساران

 

وی در پایان خطاب به جوانان برومند نظام اسلامی گفت:جوانان خوب و با غیرت امروزی جامعه ی اسلامی باید دقت داشته باشند که دشمن از هیچ کوششی برای انحراف فکری، اخلاقی و سیاسی جوانان ما دریغ ندارد،شبیخون فرهنگی به فرهنگ ، دین و میهن عزیز مان را جدی بگیرید و این را بدانید که دشمن مکار هیچ گاه دلسوز جوانان ما نیست . هیچ گاه دشمن خیر خواه دین و مملکت ما نیست اگر موقعی با لسان مکر و حیله مطالبی به ظاهر مثبت را ارائه می کند بدانید که در پی آن دنبال ارائه ایده خود است و خیر خواه ما نیست.

 

انتهای پیام/م

 

 

دیدگاه‌ها

کجایند مردان بی ادعا آن زمان که کسی برای امتیاز و ... به جبهه و جنگ می رفت ای اش آن روز ها دوباره تکرار می شد . توصیه های خوبی به جوانان شده که همه اثرات مخرب دشن و ماهواره است.
درود بر شما ای پاسداران ولایت

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها