نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. فروردين 1394 - 9:58
فرماندار گچساران گفت: زنان و دختران مسلمان باید با الگو گرفتن از ابعاد مختلف زندگی این بانوی بزرگوار که سراسر بندگی، عبودیت و عفاف و حجاب بوده، همواره پاسدار و مروج اهداف دخت نبی اسلام باشند و این هفته را فرصت مغتنمی جهت تبیین الگوی فاطمی بدانند.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران صبح امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با اشاره به انتخاب شعار سال مبنی بر «دولت و ملت ،همدلی و همزبانی »توسط مقام معظم رهبری، گفت: انتخاب مدبرانه این شعار در سال جدید نشان از نقش مهم همدلی و همزبانی بین مردم و دولت در جهت رشد و ترقی کشور است.

 

وی با بیان اینکه اتحاد در جامعه اسلامی از جمله مسائل مهم و مورد تاکید قرآن کریم است، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع در دین مبین اسلام و همچنین در فرمایشات ائمه معصومین، انتخاب این شعار توسط مقام عظمای ولایت، انتخابی شایسته بوده که در این راستا تلاش عموم مردم مسلمان ایرانی در جهت عملی کردن این شعار امری ضروری است.

 

فرماندار گچساران با تاکید بر تقویت اتحاد ملی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار این شهرستان همگام با دیگر هموطنان همانند همیشه با سرلوحه قرار دادن منویات رهبر فرزانه انقلاب در زمینه مقابله با تحریم‎ها، عزت و غرور ملی، توسعه و پیشرفت کشور در برابر دشمنان مقاومت می‌کنند.

 

رحیمی با بیان اینکه لازمه تحقق مدیریت جهادی ایجاد همدلی و همزبانی بین ملت و دولت است، گفت: انتخاب این شعار توسط مقام عظمای ولایت در این برهه زمانی نشان از درایت و تدبیر والای ایشان در امور مملکتی و به نوعی دعوت به ایجاد اتحاد و اتفاق است.

 

بازدید یک میلیون و 340 هزار مسافر نوروزی از مناطق گردشگری گچساران

 

فرماندارگچساران درادامه ضمن تقدیر از مسئولان و ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان با بیان اینکه در سال جدید خدمات سفر این شهرستان به علت عملکرد مطلوب خود در زمینه اقامت و اسکان مسافران نوروزی در سطح استان مقام اول را به خود اختصاص داد، افزود: یک میلیون و 340 هزار میهمان نوروزی از مناطق گردشگری و تاریخی این شهرستان در ایام نوروز بازدید نمودند.

 

وی با اشاره به اقامت 592 هزار و 147 نفر در این شهرستان، گفت: خدمات‌دهی مطلوب ستاد اسکان مسافران نوروزی به‌ویژه آموزش و پرورش شهرستان در سال جدید بسیار عالی و شایسته تقدیر است.

 

فرماندار گچساران بیشترین آمار میهمان نوروزی را مرتبط به زائران حرم مطهر بی‎بی حکیمه خاتون(س) برشمرد و افزود: از 28 اسفند تاکنون 321 هزار و 200 زائر به این بقعه متبرکه مشرف شدند.

 

رحیمی ضمن ابراز خرسندی از رشد چشمگیر مسافران نوروزی نسبت به سالیان گذشته در سال جدید، حضور 201 هزار و 400 مسافر در مناطق گردشگری دیل و قلات گناوه، بازدید 61 هزار و 670 نفراز اماکن و بناهای تاریخی و قدیمی را در شهرستان، نشان از عملکرد مطلوب ستاد نوروزی و میهمان‌نوازی مردم خون‌گرم منطقه دانست.

 

فرماندار گچساران با اشاره به مناسبت‌های پیش‎رو به‌ویژه میلاد فرخنده دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، با تاکید بر برگزاری هرچه بهتر بزرگداشت این بانوی والامقام، افزود: همه مسئولان و مدیران شهرستان باید در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر بزرگداشت این روز تلاش و همکاری کنند.

 

فرهنگ فاطمی در جامعه نهادینه شود

 

وی با بیان اینکه  انتخاب روز میلاد فاطمه زهرا (س) به عنوان روز زن، نشان از جایگاه  و مقام ارزشمند زن و مادر در جهان اسلام و همه جوامع بشری است، گفت: زن به عنوان جلوه جمال الهی و تجلی مهر و صبوری با برعهده داشتن مسئولیت خطیر تربیت انسان‌هادر دین مبین اسلام دارای جایگاه ارزشمندی بوده که باید مورد تکریم همه انسان‌ها قرار بگیرد.

 

این مسئول تصریح کرد: در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، جشن سالروز ولادت با سعادت ام‌ابیها فاطمه زهرا(س) در سطح شهر و روستاهای گچساران با شور و حال خاص دیگری با حضور پر رنگ‌تر مردم برگزار خواهد شد.

 

رحیمی بر ضرورت مشارکت فعال دستگاه‌های اجرایی شهرستان در خصوص برگزاری برنامه‌های هفته زن و بزرگداشت مقام مادر با تعامل و همکاری بیشتر نسبت به گذشته با اجرای برنامه‌های متنوع، جذاب و معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) در راستای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی فاطمی برای نسل جدید تاکید کرد.

 

این مسئول با بیان اینکه همه ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) بیانگر یک درس و الگو برای مردم به‌ویژه بانوان است، خاطرنشان کرد: زنان و دختران مسلمان ما امروز باید با الگو گرفتن از ابعاد مختلف زندگی این بانوی بزرگوار که سراسر بندگی، عبودیت و عفاف و حجاب بوده، همواره پاسدار و مروج اهداف دخت نبی اسلام باشند و این هفته را فرصت مغتنمی جهت تبیین الگوی فاطمی بدانند.

 

انتهای پیام/ش

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها