نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. آبان 1393 - 17:40
با حضور جمعی از مسئولان شهری مراسم استقبال از محرم در گلزار مطهرشهدای گچساران برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب،عصر امروز و با حضور جمعی از مسئولان از جمله فرماندار گچساران، فرمانده سپاه ناحیه گچساران ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مذهبی مراسم استقبال از محرم در گلزار مطهر شهدای این شهرستان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سیدعبدالرحیم ملکوتی‌در حاشیه این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام ،اظهار کرد: محرم ماه حیات و پایداری اسلام بود که با ریخته شدن خون پاک حسین‌بن علی(ع) نهضتی جهانی را در سراسر جهان شکل داد.

 

وی افزود: استقامت و پایداری بر حفظ اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر درس‌های مهم محرم و عاشورا بوده که سیدالشهدا و یاران باوفایش آن را در سرزمین سوزان کربلا به نمایش گذاشتند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با اشاره به اهمیت برپایی مراسمات عزاداری ، گفت: برگزاری مراسمات عزاداری شهدای کربلا سبب ترویج و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و تحریم حس پرسشگر نسل جوان و نوجوان در نتیجه آشنایی با اندیشه‌های ناب اسلام است.

 

وی با اشاره به وجود هیئت‌های مختلف عزاداری در گچساران با تأکید بر برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری و دوری از برخی انحرافات در عزاداری‌ها ،خاطرنشان کرد: گچساران یکی از شهرستان‌های مهم و بزرگ در حوزه‌های مختلف دینی و مذهبی بوده که هر ساله در ماه محرم تعصب دینی و علاقمندی خود را به ائمه اظهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) نشان داده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران ترویج اندیشه و اهداف امام حسین(ع) و قیام عاشورا را بهترین موضوع متن نوحه‌های ماه محرم دانست و افزود: علاوه بر نوحه‌های سوزناک که یادآور ظلم‌های وارده بر یاران قیام عاشورا بوده لزوم خلق نوحه‌ها و اشعاری مبنی بر اهداف و فلسفه شکل‌گیری قیام عاشورا نیز باید درنظر گرفته شود.

 

گفتنی است در این مراسم جمعی از هیئت‌های مذهبی گچساران به برگزاری عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها